customercare@chiquelle.com
LEVERANS INOM 2-5 ARBETSDAGAR

SUMMER SALE: 50% rabatt på alla reavaror ♥


Leveranser och avbeställning 

Chiquelle AB (”Chiquelle”) levererar till hela Sverige, Europa och övriga delar av världen. Leveranser sker i samarbete med Posten. Leveranser inom Sverige sker normalt inom 1-5 arbetsdagar och debiteras med 39 kr. Chiquelle är betalningsansvariga ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Du måste då kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar.

Du som under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att få beställa från oss.

När du väljer postförskott som betalsätt skickas paketet till ditt utlämningsställe. Därifrån skickas ett sms till ditt mobilnummer som du uppgivit eller ett pappers-AVI hem till dig som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 299 kr.


Kundtjänst Chiquelle.com
E-mail: customercare@chiquelle.com

Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. I fall när du som kund anser att leverans dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att mottaga beställningen. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Chiquelle antigen per e-post eller telefon. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Chiquelle rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Chiquelle meddelar kunden om ersättande eller om likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress bland dina uppgifter. Spara detta mail för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Orderbekräftelsen (kvittot) gäller också som garantibevis för ditt köp. Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst. 

Betalning

Du kan välja mellan att handla med kort, faktura eller postförskott. Vad det gäller kortbetalning sköter företaget DIBS Payment Services AB alla våra banktransaktioner och du kan läsa mer om deras debiteringssystem på www.dibs.se. Chiquelle hanterar inga kreditkortsnummer.

Betalning med kort

Betala med Visa eller MasterCard säkert över Internet direkt i samband med din beställning. Din betalning förmedlas av DIBS Payment Services AB med säker kryptering enligt strikt banknorm. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Vid betalning med konto/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts.

Betalning med faktura

https://klarna.com/sv/privat/kundservice/faq/faqinvoice

Priser

Alla priser som visas på Chiquelle är inklusive 25 % moms.

Beställning

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Chiquelle lider ekonomisk skada, polisanmäls. Chiquelle reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Om dylikt är uppenbart felaktigt, kan detta tvinga Chiquelle att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

Reklamationsvillkor och ångerrätt

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar din vara/varor vid när du tar emot din leverans för att kontrollera att denna är riktig och felfri. När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du kontakta kundtjänst inom 14 dagar. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post customercare@chiquelle.com, alternativt genom vårt kontaktformulär på kontaktsidan. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur du skall returnera varan. Defekta produkter som returneras till Chiquelle bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returärendet ej är giltigt och Chiquelle har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 100:- + frakt tur och retur. Chiquelle förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna.

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från att du som kund har mottagit varan enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Chiquelle för att få en adress att skicka varan till. Returfrakten bekostas av Chiquelle AB. Om en vara är transportskadad skall Chiquelle kontaktas inom 14 dagar för information om ersättning.

Personuppgifter

När du blir handlar hos Chiquelle registreras dina uppgifter för att du skall kunna utföra köpet. När du köper en vara av oss godkänner du vårt avtal. Chiquelle behandlar all personlig information konfidentiellt, ingenting förs vidare till tredje person. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget. För att ta del av din information; maila customercare@chiquelle.com

Transportskadat gods

Om en vara från Chiquelle skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Posten) dock senast inom 7 dagar. Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer. Transportskador skall också rapporteras till Chiquelle inom 14 dagar från mottagandet.

Produktinformation

Chiquelle förbehåller sig rätten att justera priser, prisfel, produktinformation, produktbilder och erbjudanden utan notis. De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar oss för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Bilderna kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Chiquelle friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Chiquelles sortiment förekommande produkter.

Ansvar för fel

Chiquelle ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor.  Chiquelle bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatibilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Force Majeure

Chiquelle skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir i Chiquelles egendom tills dess fulla betalning erlagts.

Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.

Lagval

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Chiquelle förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.

Frågor

Vid frågor kontakta vår kundtjänst via: customercare@chiquelle.com

Chiquelle AB
Krossgatan 25  
162 50 VÄLLINGBY

VAD TYCKER DU OM CHIQUELLE?

Vad tycker du om chiquelle.se?







Vid övriga frågor var vänlig kontakta vår kundtjänst!