customercare@chiquelle.com
LEVERANS INOM 2-5 ARBETSDAGAR

SUMMER SALE: 50% rabatt på alla reavaror ♥



Vi på Chiquelle vill självklart att du som kund blir nöjd. Därför erbjuder vi dig alltid öppet köp och bytesrätt i 14 dagar med villkor att varor du skickar tillbaka kommer i originalskick. 

Just nu: Förlängd returrätt t.o.m 14.01.2014.

RETURER & BYTEN:

¤ Vid retur/byte står du som kund själv för frakten när du skickar in dina varor till oss. 

¤ Vid ett byte står vi för frakten när vi skickar din nya vara till dig.  

¤ Du står som kund själv för transportrisken som en retur eller ett byte medför. Detta innebär att du som kund ansvarar för att din retur/ditt byte kommer fram till oss.  

Produkter som inte har någon etikett/lapp kvar eller har utsatts för parfym och röklukt räknas inte som originalskick och går därmed inte att returnera.  

Vid ett byte kolla att den produkt du önskar att byta till finns tillgänglig och mejla oss snarast till customercare@chiquelle.com med ämnet ”byte + ordernummer”. Skriv vad det är ni önskar att byta till. 

Gör såhär vid Retur/Byte:

1. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor med. 
2. Gör en kopia på din orderbekräftelse. Notera därefter vad du vill returnera eller byta. Lägg i kopian i ditt paket.
3. Märk gärna paketet med ”Retur” eller ”Byte”.
4. Returer ska helst skickas med Postens 1:a klass brev. Detta för att vi skall motta ditt returnerade paket så snabbt som möjligt så att vi kan börja hantera din retur.

Returer skickas till följande adress:

Chiquelle AB
Krossgatan 25
162 50 VÄLLINGBY

ÅTERBETALNING: 

Från dagen vi mottagit din returnerade paket tar det normalt ca en vecka innan du erhåller eventuell återbetalning. OBS! Återbetalningen kan ta upp till 30 dagar i undantagsfall vilket är max-tiden enligt lag.

För dig som har betalat med postförskott:

Det är viktigt att du som har haft postförskott som betalning skickar med en lapp med uppgifter på ditt clearing- och kontonummer nedskrivet för att vi skall kunna återbetala dig. Vill du inte skicka dina uppgifter per post så går det bra att  skicka uppgifterna till vår kundtjänst via e-mail: customercare@chiquelle.com.  

För dig som betalar med Klarna:

Du som betalar med Klarna faktura justerar själv beloppet på din faktura vid retur, vi skickar ej någon ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur: 

¤ Varor du har valt att behålla. 
¤ Fraktavgift 39 SEK 
¤ Faktureringsavgift 29 SEK


Väljer du att returnera hela din beställning betalar du följande avgifter:

¤ Fraktavgift 39 SEK 

För dig som har betalat med bankkort/betalkort:

För dig som har betalt med bankkort/betalkort så återför vi hela summan för ditt köp till ditt konto när vi mottar ditt returnerade paket. Det tar normalt 1-3 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

REKLAMATION:

Vid reklamation står vi självklart för returfrakten. Detta gäller för en vara med defekt eller om varan är fellevererad. Om detta skulle inträffa måste du som kund snarast kontakta vår kundtjänst dock senast inom 14 dagar. Var noga med att beskriva vilken produkt som skall reklameras och varför när du mejlar oss.  Vi kommer sedan skicka dig en returfraktsedel via mejl som du kan skriva ut och tejpa fast på paketet som du skickar in till oss. Märk paketet med ”reklamation”. 

VAD TYCKER DU OM CHIQUELLE?

Vad tycker du om chiquelle.se?







Vid övriga frågor var vänlig kontakta vår kundtjänst!