customercare@chiquelle.com
LEVERANS INOM 2-5 ARBETSDAGAR

SUMMER SALE: 50% rabatt på alla reavaror ♥


BETALNING: 

Vilka betalningsalternativ har ni? 

Hos oss kan du välja mellan följande betalsätt:
 
- Kortbetalning - 0 SEK (VISA/MASTERCARD/AMEX)  
Pengarna dras av från ditt konto direkt när ordern är lagd.
 
- Klarna Faktura - 29 SEK 
14 dagars betalningsvillkor om inget annat anges. 

- Klarna Konto - 0 SEK
 
- Postförskott - 59 SEK 
Du betalar när du hämtar ut ditt paket hos posten. Paketet hämtas ut med postavisering eller sms-AVI.  Paket som inte hämtas ut debiteras med en faktura på 299 SEK. 


Varför kan jag inte handla mot faktura?

- Vid köp mot faktura krävs det att du är 18 år. 

- Den angivna adressen är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress. 

- Du har angett felaktigt personnummer, (Tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress som du är folkbokförd på, dessa två måste matchas för att fakturaköpet skall gå igenom.) 

- Klarna (som vi använder för fakturaköp), godkänner inte din kredit. Tidigare obetalda räkningar kan vara anledningen. Vid frågor, kontakta Klarna på 08 - 120 120 10.

BESTÄLLNING/ORDER: 

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 39 SEK inom Sverige. 

Hur lång är leveranstiden? 
Normalt är leveranstiden  1-3 arbetsdagar. 

Skickar ni leveranser till andra länder än Sverige? 
Ja, vi skickar till hela världen. We ship worldwide! 

Jag bor i Sverige, men jag kan inte välja Sverige som land vid pågående köp?
Var noga med att genomgöra ditt köp via vår svenska hemsida http://www.chiquelle.se om du bor i Sverige. Eller välj/klicka på den svenska flaggan längst upp till vänster. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Kontakta oss på customercare@chiquelle.com om du inte mottagit din orderbekräftelse inom 1 timmar. 

Min faktura är felaktig , vad gör jag? 
Kontakta Klarna kundservice direkt på telefonnummer: 08 - 120 120 10 eller mejla oss på customercare@chiquelle.com. 

Jag har tappat bort min faktura, kan jag få en ny?
Självklart kan du det.  Kontakta oss på customercare@chiquelle.com och be om din faktura på nytt. 

Hur kan jag returnera eller byta en vara?

RETURER & BYTEN:
>> Vid en retur står du som kund själv för frakten när du returnerar dina varor.
>> Vid ett byte står vi för frakten när vi skickar din nya vara till dig.

Gör såhär vid Retur/Byte:
1.  Använd helst samma påse som vi skickat dina varor med. 
2. Gör en kopia på din orderbekräftelse. Notera därefter vad du vill returnera eller byta. Lägg i kopian i ditt paket.
3. Märk gärna paketet med ”Retur” eller ”Byte”.
4. Returer ska helst skickas med Postens 1:a klass brev. Detta för att vi skall motta ditt returnerade paket så snabbt som möjligt så att vi kan börja hantera din retur.

Returer skickas till följande adress:
Chiquelle AB
Krossgatan 25
162 50 VÄLLINGBY

Om jag returnerar en vara, när sker då återbetalning?

Från dagen vi mottagit din returnerade paket tar det normalt ca en vecka innan du erhåller eventuell återbetalning. OBS! Återbetalningen kan ta upp till 30 dagar i undantagsfall vilket är max-tiden enligt lag.

VÅRT FÖRETAG 
Är ni ett Svenskt företag? 
Ja, vi är ett svenskt företag med vårt huvudkontor på plats i Stockholm. 

VAD TYCKER DU OM CHIQUELLE?

Vad tycker du om chiquelle.se?







Vid övriga frågor var vänlig kontakta vår kundtjänst!